Vår sommarutflykt: Promenaden runt Kukulträsket i Strömfors bruk i juni 2022. Vi har en liten drickspaus

Kommande Program

Kontakta gärna Nina Kalk (nina.kalk @ gmail.com) angånde kommande evenemang eller ring/skicka sms till numret 0505938582.
 I januari hade vi ett månadsmöte på Wsoy-huset tillsammans med Bodil Lund som säger att välmående är lika med kultur och sysselsättning tillsammans i någon form. Tips på samarbetspartner kunde vara Biblioteket Malin Hollmen, Medborgarinstitutet Anneli Åkerman-Anttila, Konstfabriken Susanne Dahlqvist etc.
I januari gjorde vi en teaterresa till Svenska Teatern och såg pjäsen Själarnas ö, en roman skriven av Johanna Holmström.
I februari ska vi bekanta oss med klubbhuset i Borgå och försöka hitta gemensamma samarbetsformer. Klubbhuset ligger på Brunsgatan 37 i 4 våningen. På tisdagen den 14.2 går vi på bio klockan 10 och ser Härös film Rakkaani merikapteeni. Alla med också alla nya medlemmar ta gärna kontakt. I mars har vi vårt vårmöte i Wsoy-huset måndagen den 13.3 kl 14.00 i K trappan nere i minimitta mötesrummet. Mötet är öppet för alla.

Året 2022 program

Vi hade två tuffa år av Covid 19 bakom oss och nu har vi kunnat träffas igen detta år. Vi har haft våra sedvanliga månadsträffar i olika former och på olika ställen. På årsmötet i mars valdes en ny styrelse , i april träffades vi på WSOY- Huset och hade skoj med påsk-pynt. 25 april deltog vi i förbundets vårmöte i Helsingfors på G18. Månadsmötet 19 maj var vi på Brobackstugan i Gamlastan. Inbjuden gäst, kontaktpersonen, Eva Hanses från Psykosociala Förbundet berättade om verksamheten och hur vi via Zoom eller Teams kan hålla distansmöten. Förbundet ordnade psyko-social
Första Hjälpkurs i Helsingfors den 2-3 juni.
Månadsträffen i juni samlades vi åter på Brobackstugan. Inbjuden gäst, Anette Karlsson viceordförande för fullmäktige för Östra Nylands Välfärdsområdet. Hon presenterade ämnet och tog emot våra önskemål i ämnet.
Vi hade också möglighet att delta i juni på de årliga Sams Sommardagarna i Tammerfors efter en paus på 2 år. Den 14 juni deltog vi i vår traditionella sommarutflykt som riktade sig till Strömfors bruk detta år. Vi traskade 6-8 km runt Kukulträsket och grillade korv mm. Vi besökte också cafe Favorit i Lovisa. Månadsträffen i juli var vi hemma hos hos Eva-Maria Priester och åt pizza och grillade korv samt delade med oss av nyheter kring en kopp kaffe. Femton personer deltog också i juli på sommarkonserten i Tolkis med Thomas Enroth & Indigo. Den traditionella Må Bra Dagen firades i Tjärträsket hos Nina Kalk, vår nuvarande ordförande. I september träffades vi på Cafe Ankare i Svenska Församlingshemmet på Runebergsgatan. ) I oktober besökte vi Lappvikens gamla mentalsjukhus, Lappviks Källan i Helsingfors som numera fungerar som ett centrum för kultur och sinnets välbefinnande. Värdinna Nonni Mäkikärki/Pro Lappviken. i oktober hade vi igen vår månadsträff på Cafe Ankare i svenska församlings hemmet på Runebergsgatan 24. Då träffade vi åter igen Anette Karlsson, viceordförande för fullmäktige för Östra Nylands Välfärdsområdet som kom med färskaste infon. I November träffades vi åter på samma plats (Cafe Ankare) och då träffade vi första gången representanter från Psykosociala Förbundet, Petra Nummelin vår nya verksamhetsledare, Sonja Wickman verksamhetssekreteraren och Susann Gleisner ekonom. Tanken var att föra en diskussion hur vi kunde utveckla och stöda varandras verksamhet i framtiden. I december åt vi alla jullunch tillsammans i svenska församlingshemmet. Året var mycket intensivt o lärorikt. Tack till alla som deltog.

Kim Nevalainen 263 SFP

2021 Ringen Rf. | Kaikki oikeudet pidätetään.
Luotu Webnodella
Luo kotisivut ilmaiseksi!